Často kladené otázky (FAQ)

Sepsali jsme pro vás nejčastější dotazy a odpovědi na ně. Pokud nenajdete co hledáte, klidně nám napište zprávu.

Kolik servis stojí?

Tato otázka je hodně rozmanitá. Nabízíme připravené balíčky Malý, Střední a Komplet servis. Samostatné úkony jako výměna ložiska, seřízení řazení nebo třeba malý servis vidlice pak účtujeme podle složitosti. Orientační ceny balíčků i samostatných servisních prací najdete ve spodní části stránky Servis.

Jak často se musí kolo servisovat?

Servisní interval pro vaše kolo závisí od jeho využití. Je vhodné vždy na začátku sezóny nechat kolo prohlédnout, namazat, zkontrolovat řetěz a dotáhnout uvolněné spoje. Tím zamezíte zbytečnému dalšímu opotřebení a výměně drahých komponent.

Pokud na kole jezdíte celoročně, v bahně a mokrém prostředí, není od věci provádět velký servis i dvakrát ročně. Prach, písek a voda mohou zapříčinit rychlé opotřebení komponent a kompletní servis včetně vyčištění ložisek kolu násobně prodlouží životnost.

Velkou pozornost je dobré věnovat servisu vidlice a tlumiče. Aby vidlice dobře a dlouhodobě fungovala, je dle servisního manuálu často doporučeno provádět tzv. malý servis po 20 – 50 hodinách jízdy dle prostředí, velký servis vidlice pak po cca 200 hodinách. Díky včasnému provedení malého servisu se zabrání vnikání nečistot do nohou vidlice, budou ošetřeny a namazány kluzné plochy vystavené vnějším vlivům a oddálí se nutnost provedení velkého servisu, tzv. repase s výměnou všech vnitřních těsnění a olejové náplně.

Musím se vždy objednat?

ANO. Jsme malý cykloservis s omezeným prostorem a v provozovně jsme vcelku nahodile. Pokud se neobjednáte, může se stát, že dorazíte k zavřeným dveřím. Objednat si můžete termín přes mail, telefon včetně WhatsApp nebo nám jednoduše napište skrze formulář.

Co když nestihnu dorazit na smluvený termín?

Všichni jsme jen lidé. Nic se neděje, pokud nám dáte včas vědět nebo třeba zavoláte, že kvůli zácpě dorazíte později.

Pokud vám něco nenadále překazí dlouhodobé plány a vážně nemůžete dorazit, dejte nám to na vědomí co nejdříve, ideálně alespoň 24 hodin předem. Pokud budete mít jen zpoždění, zavolejte a domluvíme se, s největší pravděpodobností na vás v klidu počkáme.

Pokud k nám však na smluvený termín nedorazíte a neomluvíte se, budeme si u vás evidovat poplatek za zmařený čas. Než vám rezervujeme nový termín, budeme tento poplatek chtít uhradit předem v souladu se smluvními podmínkami. Je to naše forma ochrany proti nepoctivým zákazníkům, kteří blokují termíny a nakonec o nich už nikdy neslyšíme. Máme malou kapacitu a kvůli někomu, kdo ani nepřijde, pak nemůžeme pomoci s kolem jinému zákazníkovi. Stojí nás to čas, který bychom mohli věnovat produktivní činnosti.

Je uváděná cena servisu konečná?

Nemusí být. V případě balíčku je zahrnuta práce, avšak materiál a díly se hradí navíc. Pokud se například ložisko nedá vyčistit, ale musíme koupit nové, tuto cenu vám k celkové ceně servisu přičteme. O těchto změnách vás ale vždy budeme informovat a často je odhadneme již při převzetí kola do opravy. Také můžeme při výměně přijít s několika variantami od ekonomické po dražší „luxusní“ řešení.

Za svou práci si ale zodpovídáme a vypustit do světa kolo nezpůsobilé provozu nemůžeme. Návrh opravy buď akceptujete a my vám předáme kolo v bezvadném stavu, nebo v opačném případě zakázku ukončíme, uhradíte nám její poměrnou část a potvrdíme si informaci o nezpůsobilosti dalšího provozu.

Jak vím, že si neúčtujete nic navíc?

Je to podobné, jako v autoservise. Pokud zjistíme závadu, jejíž oprava nebyla objednána, budeme vás kontaktovat. Jestliže díly měníme nebo něco servisujeme navíc, pořídíme fotografické záznamy nebo uschováme původní díl, abychom mohli případné opotřebení ukázat. Navíc můžeme doporučit, jak by se mu dalo předejít a zabránit brzké další výměně.

Nejlepším důkazem naší poctivosti jsou ale vracející se spokojení zákazníci a kladná hodnocení na Firmy.cz nebo Googlu.

Jak u vás mohu zaplatit?

Platit můžete bezhotovostně, a to buď úhradou faktury bankovním převodem, nebo okamžitou platbou na účet pomocí QR kódu při přebírání kola. Akceptujeme i běžné platební karty a na nich založené platební metody. Avšak pouze v BEZKONTAKTNÍ podobě.

Přijímáme i platby v hotovosti, ale ideálně přesně, jelikož žádnou velkou hotovost u nás nedržíme a nemáme z čeho vracet.

Jaké značky kol opravujete?

Na značce nám nezáleží. Můžete nám klidně přivézt kolo Author, Norco nebo Canyon a my se o něj bez rozdílu postaráme. NEPROVÁDÍME SERVIS KOMPONENT CAMPAGNOLO, zejména kvůli jejich specifické konstrukci a potřebě neobyčejného vybavení.

Moc rádi ale nemáme extrémně levná kola ze supermarketu, jejich seřízení je totiž někdy až nemožné a servisní náklady jsou neúměrné ceně daného kola.

Musím k vám kolo na servis dovézt?

Nemusíte. Pokud je kolo ve špatném stavu a nejezdí, nebo nemáte jak jej složit do auta, nezoufejte. Při objednávce a rezervaci servisu nám dejte vědět, že máte zájem o zajištění dopravy kola. My se pro něj ve smluvený termín zastavíme a sami si jej dovezeme.

Kolo mi špatně řadí a přeskakuje řetěz, co může být příčinou?

Na příčinu určitě přijdeme v našem servisu a při pravidelné kontrole odhalíme chybu dříve, než dojde k většímu poškození. Chyba může být v jedné ze součástí – páčka, kazeta nebo převodník, přehazovačka nebo přesmykač, řetěz a nebo lanko s bowdenem.

Staré vyběhané páčky nemusejí řadit přesně a lanko se poté pohybuje jinak, než očekává přehazovačka.

Pro správný pohyb celého systému je třeba mít i dokonale pohyblivé lanko v bowdenu. Mazání se v tomto případě nedoporučuje kvůli krátkodobému účinku a je nejlepším řešením jejich výměna.

Přehazovačka nebo přesmykač mohou být mírně ohnuté. V servise umíme srovnat i patku rámu (držák přehazovačky) tak, aby byla ve správné výchozí pozici. Pokud řetěz padá, pravděpodobně bude třeba správně nastavit horní či spodní doraz.

Pokud řetěz přeskakuje, může být opotřebovaný tak, že skáče přes zuby. V tomto případě je většinou na samotnou výměnu pozdě a bude vás čekat i výměna kazety, případně i převodníku. V lepším případě je jen špatně nastavená délka lanka a řetěz přeskakuje mezi kolečky, což se dá jednoduše opravit.

Mohu mýt kolo wapkou (vysokotlakým čističem)?

URČITĚ NE. Respektive pokud máte kolo od bahna a potřebujete očistit rám, možné to je. Nesmíte však zasáhnout žádná ložiska, pohyblivé spoje a citlivé komponenty. Vysokotlaký čistič při mytí natlačí vodu a nečistoty i do míst, kam by se při běžném provozu nikdy neměly šanci dostat, a to třeba i do nohou vidlice.

DOPORUČUJEME využívat běžné zahradní hadice a kolo omýt pouze tekoucí vodou. S normálně odstřikující vodou se při konstrukci kola počítá a je navrženo tak, aby mu běžné namočení nijak nevadilo.

Mohu použít jeden čistící prostředek na celé kolo?

To určitě nemůžeme doporučit. Ideální je mít ve výbavě alespoň dva rozdílné čističe – jeden agresivnější na pohonné ústrojí odstraňující mastnotu a druhý citlivější s ohledem na jemné očištění rámu.

Agresivní čistící prostředky na mastnotu velmi rychle zničí i barvu na rámu a nejsou vhodné pro dlouhodobé použití na celé kolo. Rám pak už po roce může vypadat jako na desetiletém kole. Naopak při použití správných prostředků a ochrany laku může být i 15 let staré kolo stále hezké jako nové.